Katalog znalezionych haseł
Opera i Operetka we Francji XIX wieku

Temat: [Megane I phII] Definitywna ocena sprawności katalizatora -
Witam! Mam taki problem. Temat był już poruszany na forum, ale nie do końca tak dokładnie. Zapaliła mi się kontrolka check (pomarańczowa). Zapaliła się podczas szybkiej jazdy autostradowej i od tej pory się świeci stale. Komputer pokazał, że albo jest uszkodzenie drugiej sondy lambda (za kat.) albo katalizator padł, bo do komputera sonda wysyła za niskie wartości progowe (czyli sonda zadziałała prawidłowo). ... „padł” (w sumie auto ma 160 kkm – a puszka nie wymieniana) to czy ta kontrolka nie powinna zapalać się gasnąc w zależności od temp rury? Przecież przy zimnym silniku każdy ... okaże się, że katalizator jest do wymiany , to sprzedawane na allegro zestawy do Megane za 500 PLN jako element zamienny (czyli nie wspawywane w miejsce starego tylko całe z rurą i elementem elastycznym) naprawdę spełniają te normę EURO3 i gaszą moją nieszczęsną kontrolkę? Pozdrawiam!
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=21904



Temat: [Megane II phI] Brak mocy - przepływomierz powietrza
Witam Jestem świeżutkim posiadaczem Megi II 1,9 dCi 88KW. Śledzę forum od momentu zakupu i niestety przydało się. Mój problem to utrata mocy, szarpanie + kontrolka "check injection", powyżej 2000 obrotów przy rozgrzanym silniku( na zimnym wszystko OK). Przejżałem forum i : - wtryski - turbo - sondy - zawory - itp bez odczytania błędów i fachowej analizy nie da rady. I ... p0235 turbocharger boost sensor a circuit malfunction Bogatszy o takie informacje udałem się do mecha, a ten mi mówi uszkodzony przepływomierz (p0100), więc raczej się zgadzamy (wymieniony) o turbocharger ani słowa...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=7288


Temat: [Megane II phI] Drgania w czasie jazdy
Witam. Po wymianie padniętej turbiny,auto dostało samozapłonu i w efekcie uszkodzeniu uległy dwa tłoki i niby wtryskiwacze. Tak twierdzi mechanik.Po naprawie auto w czasie jazdy drży. Drgania te są bardzo odczuwalne od 1900-2300 obrotów.Na postoju przy tych obrotach silnik chodzi normalnie.Dodam jeszcze że od czasu do czasu zapala się kontrolka STOP i komunikat defekt wtrysku. Bardzo prosze o jakieś rady,aby rozwikłać ten...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=13363


Temat: [Megane II phI] wtrys paliwa
Witam. Dzisiaj po odpaleniu silnika w mojej megane II 1.9dCi nie zgasła kontrolka SERVICE a na dodatek złego na wyświetlaczu komputera pojawił się komunikat EINSPRITZUNG UBERPRUFEN. Objawów nie ma żadnych, normalnie przyspiesza, spalanie w normie, odpala normalnie, silnik pracuje w pełnym zakresie obrotów bez niepokojących objawów i wszystko by było OK gbyby jednak nie komunikat który nie oznacza nic innego jak USZKODZENIE...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=3544


Temat: [Megane I phI] Nie działający prędkościomierz
cześć, sytuacja wygląda tak, od około roku szfankuje mi prędkościomierz i licznik kilometrów w Megane I 1.6 98 r. Na początku zapalała się kontrolka uszkodzenia instalacji elektrycznej (takie jak by ekg) i przestawał działać licznik, potem aż do dziś niedziałaniu licznika nie towarzyszy kontrolka, licznik czasami przez parę dni działa ok a czasami częściej nie działa niż działa. Kupiłem zamiennik czujnika do ... wina czujnika ale na wszelki wypadek wróciłem do starego. Nie zauważyłem żadnych związków z prędkością, jazdą na wstecznym czy zatrzymywaniem się lub gaszeniem silnika, po prostu wskazówka żyje własnym życiem. Czy...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=22471


Temat: [Megane I phI] Scenic
dwa razy), kable, filtr paliwa. Dostałem odpowiedz od kolegi odnośnie kontrolki która po pewnym czasie sie zapaliła: Kontrolka wskazuje "uszkodzenie elektryczne/elektroniczne silnika" :/ czyli może to być wszystko; cewki, sonda lambda lub jakiś inny czujnik na silniku. W twoim przypadku powiedziałbym, że przy szarpnięciu dostała się benzyna do katalizatora i sonda zareagowała, po zgaszeniu, ponieważ katalizator jest gorący (i to bardzo) porostu odparowała i kontrolka już nie świeciła. W końcu po raz kolejny kupiłem świece i kable (na poprzenich ok 1000 km) i teraz jest ok.
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=14670


Temat: [Megane I phI] Kontrolka rezerwy paliwa nie działa
Lampka przed włączeniem silnika pali, jak gdyby nidy nic i gaśnie po jego załączeniu, ale nie zapala się, gdy zaczyna brakować paliwa. Wyjąłem ze zbiornika cały moduł z pływakiem, ale tam wszystko wydaje się ok. Komputer nic nie wykazuje. Może ktoś miał do czynienia z takim uszkodzeniem?
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=18833


Temat: [Megane II phI] Wysokie obroty jałowe - padnięty komp? 1.4 1
Hej, W moim M2 są za wysokie obroty biegu jałowego, zwłaszcza po rozgrzaniu silnika. Wszystkie typowe rzeczy typu czujnik temperatury, przepustnica, kontrola komputerem, itp, zostały sprawdzone. Na diagnostyce jest CZYSTO. Jedyny wątpliwy szczegół to żądanie komputera do uzyskania ~750 obr/min na biegu jałowym, podczas gdy obroty te wynoszą 1200-1700. Poza tymi obrotami, samochód jeździ prawidłowo, mało pali, skład spalin prawidłowy, żadna kontrolka ... zrobić. Wstępna diagnoza to padnięty komputer wtrysku(!!!). W ASO mówią o koszcie 1500-3000 zł! Jeden z nieautoryzowanych serwisów podejrzewał uszkodzone UPC i szacował koszt na ~850 PLN. Moje pytanie jest takie,...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=24426


Temat: Dziwne cykanie spod maski
Witam, Około miesiąc temu wymieniałem w mojej Megane 1.4 16 V (2001 rok) katalizator w ASO - zapaliła się żółta kontrolka taka jakby silnika, podobna do tej 'check engine'. KOmputer wykazał uszkodzenie katalizatora. I wszystko było OK do dzisiaj. W międzyczasie zrobiłem parę tysięcy km. Kilka chwil temu znowu się zapaliła ta kontrolka i nie chce zgasnąć. Zauważyłem, że przy włączonym zapłonie...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=8213


Temat: MEGANE - wskaźnik poziomu - kontrolka rezerwy paliwa :-(
warsztatu zeby to sprawdzic. Okazalo sie, ze kolo alternatora jest zuzyte. Spowodowalo to uszkodzenie samego alternatora. Koszto nowego w ASO - prawie 1300zl !!! Na szczescie udalo sie go zregenerowac za ... jezeli ktos ma problem z kolem alternatora w megane II 1.5dci nalezy od razu to naprawic! Koszt nie jest zbyt duzy ok 400-600zl (w zaleznosci od warsztatu). Naprawa spustoszen spowodowanych zerwaniem sie paska rozrzadu na pewno nie bedzie tania. Komunikat INJECTION FAULT pojawia sie m.in. wtedy gdy podczas proby rozruchu do silnika nie dochodzi paliwo. Mialem tak kiedys, gdy braklo mi paliwa na trasie (awaria wskaznika paliwa). Po wlaniu ropy do zbiornika auto nie odpali, poniewaz silnik jest zapowietrzony. Musisz uzyc gruszki podpompowania paliwa. Sprawdz szczelnosc ukladu, czy paliwo gdzies nie "ucieka", lub...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=611


Temat: [Megane II phI] wypadek! wymiana kolumny kierownicy i komput
Witam wszystkich! Przeszukałem całe forum, żeby znaleźć jakieś podpowiedzi ale niestety nic... więc pomóżcie! Żona w walentyki miała wypadek. Jakiś nierozgarnięty wjechał w kuper naszej Megance. Facet jechał Fordem Escordem, który nadaje się jedynie do kasacji. Przed żoną stał maluszek, który też już nie pojedzie (przesunięta skrzynia biegów i silnik). Przed maluchem też coś stało i się uszkodziło, ale kierowca stwierdził, że nie będzie stał i marzł... Samochodzik trafił o własnych siłach do ASO, kosztorys powstał, ale tylko na uszkodzenia blacharskie itp Nie uznano nam uszkodzeń, które objawiają się nieblokującą się kierownicą, zapaloną kontrolką poduszek i nieblokującymi się drzwiami. Uszkodzenia te uznano jako "zbieg okoliczności". Teraz żądają od nas 7 tys. za wymianę całej kolumny kierownicy i 5 tys. za komputer poduszek (poduszki nie wystrzeliły). Oczywiście zero informacji co tak na prawdę uległo uszkodzeniu (podobno przy poduszkach sterowniki). Mam prośbę do wszystkich mających wiedzę w tej kwestii. Czy w/w uszkodzenia mogą nie powstać w wyniku...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=6211


Temat: [Megane II phI] brak wspomagania M II
witam wszystkich jestem nowym uzytkownikiem Megne II 2003 r 1,5 dci mam duży problem ze wspomaganiem kierownicy a właściwie jego brakiem, silnik uruchamia się i na wyświetlaczu wyświetla sie komunikat po francusku "Direction defailante" oraz kontrolki serwis i stop świecą. podłączenie komputera nie wykazało usterek proszę o Wasze opinie na ten temat dzięki GM po długich bojach z fachowcami stwierdzono uszkodzenie silnika...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=2646


Temat: [Megane II phI] Blokada kierownicy powodem nie odpalenia sil
Witam wszystkich Posiadam Renault Megane 2 z 2005 roku z silnikiem 1.6 benz i pojawił mi się następujący problem: Po włażeniu karty do kieszeni oraz naciśnięciu przycisku start zapalał się zapłon<kontrolki,radio,nawiew lecz rozrusznik nie kręcił. Oddałem auto do naprawy i diagnoza była następująca: uszkodzony moduł blokady kierownicy co uniemożliwia odpalenie samochodu.Bardzo mnie to zdziwiło. Czy te modele w ogóle posiadają takie zabezpieczenia?...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=4517


Temat: [Megane II phII] Płyn hamulcowy w Megane II- wyciek
Witam ostatnio zaświeciła mi się kontrolka hamulca i "STOP".Postanowiłm więc wymienić klocki.Po wymianie po dniu jeżdzenia dalej zaświeciła sie kontrolka-wymieniłem wiec klocki z tyłu.Zauważyłem również mokrą plamę pod silnikiem,myślałem,ze to olej z silnika ale okazało się,ze to płyn hamulcowy.Czy jest możliwość zlokalizowania gdzie jest wyciek? mechanik,który mi wymieniał klocki powiedział,ze trzeba uszczelnić miskę olejową bo olej wycieka,ale to nie był olej tylko płyn hamulcowy Jak sprawdzić,w którym miejscu jest uszkodzenie,czy są tam jakieś uszczelki?Patrząc pod maską nic nie widać.
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=17344


Temat: [Megane I phII] 1,4 16V silnik zgsał i nie chce odpalić.
słychać żadnych dźwięków, które mogły by niepokoić. To co mogłem samodzielnie sprawdzić na drodze to bezpieczniki i wszystkie OK. Z drugiej strony przy uszkodzeniu rozrządu (zerwanie paska) silnik został by zablokowany...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=21677


Temat: [Megane II phI] Silnik buczy jak formuła 1
Mam Megane II phI z 2002 roku, przebieg nie duży ok 60tys. km. Odkupiłem go od rodziny więc wiem ze samochód nie jest składany ani nic z tych rzeczy. Koło zmiennych faz rozrządu było wymieniane kilka lat temu. Dziś ruszyłem ostro z jedynki, samochód trochę szarpnął i nagle zaczął wydobywać się z niego głośny dźwięk pracy silnika jak choper, formuła jeden czy samochód po ostrym tuningu. Dojechałem tak do domu jakieś 10 km, oto co zaobserwowałem: - silnik buczy ostro nawet na spokojnej jeździe na 3 biegu, odgłos jest tak silny że nie słychać radia a przechodnie się oglądają - silnik buczy już po włączeniu silnika nawet kiedy nie wciskam jeszcze pedału gazu, nie ma problemów z jego uruchomieniem - rozpędzałem się maksymalnie do 60 km, buczał cały czas od 1 do 4 biegu - na niższych obrotach odgłos jest cichszy - przy hamowaniu silnikiem buczy dalej, na luzie kiedy się toczy hałas milknie - nie pali się żadna kontrolka, komputer działa normalnie przy zapalaniu pokazuje że poziom oleju jest ok - podczas jazdy zdawał się mieć trochę mniej mocy ale nie wiem czy to ja ... tłum mi się urwał i wisi - jednak tłumik wygląda normalnie, nie widać żadnych uszkodzeń - hałas słychać głośno zarówno nad maską jak i z tyłu więc trudno mi go jednoznacznie zlokalizować Co to może być? Czy silnik mógł się zatrzeć? Nie słyszałem jednak żadnych dźwięków w stylu pocierania metalu o metal co jest często opisywane. Spalone sprzęgło? Nie czułem zapachu spalenizny....
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=14788


Temat: [Megane II phI] Zaswiecila sie kontrolka od spalin
Więcej niż pewne że padła Ci cewka. Standard przy silniki 1,4 16V zapewne od nowiści nie wymienione więc na pokłądzie pracuje SAGEM. Ale nawiązując chętnie podzielę się moimi przejściami może komuś się to przyda przy szukaniu problemu dziwnie pracującego silnika Megane II a po wyelimiowaniu najczęstrzej przyczyny jaką jest wina uszkodzonych cewek. Kupiłem moją Megane (rok prod. 2004r. 1,4 16V benz.) dwa lata temu i oczywiście przerabiałem już przeglądanie forum kiedy moja megi zaczęła podobie wariować, skaczące obroty, spadek mocy, przerywanie, mrugająca kontrolka oczyszczania spalin - ogólnie nie da sie jechać. Cewki zgodnie ... jakiś czas pomarańczowa kontrolka. Po całym dniu spędzony na forum, zaczęłem eleminować przyczyny: cewki wymienione, czujnik ciśnienia powietrza dolotowego - ok, czujnik temperatury powietrza dolotowego - ok. Diagnoza w jednym z ... normalnie, co nie znaczy że dobrze bo demonem szybkości nigdy moja Megi nie była, kontrolka nie mruga, spalanie wróciło do normy. Naprawa 400zł - materiał i dwa dni ślęczenia mechaników w poszukiwaniu winnego. Jak widać objawy mojej Megi były podobne do większości opisywanych na forum które dotyczyły wielu przyczyn ale nie spotkałem sie aby diagnoza padła u kogoś na uszkodzony wtrysk paliwa....
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=18180


Temat: [Megane II phI] MEGANE II 1.9DCI i Electronic fault
Witam, w dniu dzisiejszym Megane II zapliła normalnie, zgasła po 2-3 sek. i wyswietliała "electronic fault" od tego momentu jez nie zapala... Dzieją się przeróżne cuda na zegarach, raz się zapala kontrolka AIR BAGA, za chwilę service, potem stop, nie gasnie wcale czerowoda dioda po środku service i stop.Steering not locked, sterring locked, po włączeniu świateł wszysko mruga razem z nimi, nawet ... w komorze bezpieczników obok akumulatora. Bezpieczniki sprawne, akumulator też, odłączany na kilka godzin. Załamka. Po dłuższym poszukiwaniu tematu na googlach, wychodzi mi, że uszkodzone mogą być dwie rzeczy : 1. Moduł zespolony połaczeń i zabezpieczeń w komorze silnika ( ta skrzynka po prawej z bezpiecznikami) 2. UCH w kabinie po lewej stronie kierownicy na dole. Więc teraz pytanie o ile faktycznie na Module w komorze silnika widzę ingenrencję cieczy w kostkach i mogę to wyjąć oraz wysuszyć, to czy woda też mogła się dostać w jakiś cudowny sposób do UCH w kabinie przy kierownicy ? Czy to raczej będzie fizyczne uszkodzenie tego "UCH" ? Dodam tylko, że problem chyba odnosi się do czerwonej diody między kontrolkami SERWIS i STOP, nie gaśnie wcale, raz świeci ... po wyczyszczeniu i włozeniu objway te same, pstykanie i choinka na wyswietlaczu. Co ciekawe, poruszaliśmy porzewodem masy, tym kótry idzie w strone silnika, gdzies na dół i auto zapaliło, tylko raz, później znowu to samo. Jak udało się raz poraz auto zapalić to wywalło masę błedów : sterring locked, not locked, incection fault, itp. itd ale silnik chodził, kabel od i klema przy aku. bardzo mocno się grzały jak silnik chodził, później przestał zapalać. Czy to może być problem z połączeniem masy ? Spotkał Ktoś coś podobnego ? Pzdr., Sławek PROBLEM ROZWIĄZANY.... Małe...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=11686





© Opera i Operetka we Francji XIX wieku Design by Colombia Hosting